1394-06-05 08:35
1675
1
19610
شاعر معاصر کشور مهمان انجمن نویسندگان گلستان + عکس

ابراهیمی : استاد لطفی در همسایگی هوران می تواند سبب گسترش فضای فرهنگی باشد / هوران مرا یاد سالهای با صفای دفاع مقدس انداخت

ابراهیمی شاهد گفت : حقیقت این است که سال های زیادی از انقلاب و حوادث پس از آن گذشته است ، محفل های فرهنگی و ادبی صفا و صمیمت و سادگی اش را از دست داده ، اینجا مرا بیاد سال های با صفای دوران دفاع مقدس انداخت .

به گزارش گلستان ما به نقل از هوران ؛ گاهی برکه ها شبیه یک دریا می شوند ، نم نم باران خود سیلی راه می اندازد، گاهی هم یک لحظات کوتاه با اتقاقاتی که درون خود دارد، پشت هزاران سال را می لرزاند! آن وقت است که از همان برکه های کوچک که تا بحال به چشم نمی امده، موج های بزرگی را می اندازد و می شود یک جریان ، سیر مطالعاتی شهید اوینی هوران ، نیز اینچنین شد.

هجده هفته قبل ، سید حسین علوی مدیر کل وقت نهاد کتابخانه های گلستان به همراه مسول دفترش حسین پائین محلی مثل همیشه برای همراهی به هوران آمدند، آقاسید حسین علوی به هوران پیشنهاد داد که سیر مطالعاتی شهید آوینی را با همکاری استاد حسین پائین محلی عملیاتی کنیم،

حضور پیوسته فعالان فرهنگی و نویسندگان ، پای مدیران استان را به جلسات کشید و این جریان همچنان ادامه دارد و خواهد داشت ؛ نشست محفلی 4 شهریور با حضور شاعر معاصر کشورمان استاد جعفر ابراهیمی شاهد برگزار شد.

ابراهیمی شاعر کودک و نوجوان کشور ضمن ابراز خوشحالی از اینکه در چنین فضای ساده و دوستانه ئی حضور یافته گفتند : ابتدا سلام و عرض ارادت به شهید آوینی و حقیقت امر این است که سال های زیادی از انقلاب و حوادث پس از آن گذشته است ، محفل های فرهنگی و ادبی صفا و صمیمت و سادگی اش را از دست داده ، اینجا مرا بیاد سال های با صفای دوران دفاع مقدس انداخت . بوی گلها و درخت نارنج و حوض و سفال و سادگی و صفا و صمیمت و در کنار هم نشستن، بدون کولر هوای مطبوع شمال میتواند خلاقیت انسان را پروررش بدهد.

در ادامه استاد جعفر ابراهیمی شاهد در خصوص شعر کودک و نوجوان و روزهای نخست جنگ سخن گفت و در ادامه به اشاراه به قرار داشتن آرامگاه استاد لطفی در نزدیکی انجمن نویسندگان گلستان گفت: " از اینکه استاد لطفی در همسایگی هوران است می تواند در گسترش فضای فرهنگی محله هم پیمان باشد. "

« م یتوانید بیوگرافی استاد جعفر ابراهیمی شاهد را از ( اینجا ) مشاهده نمائید »

همچنین استاد حسین پائین محلی مطابق هفتگی به بررسی مقالات پایانی کتاب حلزون های خانه بدوش شهید، اوینی پرداختند.

جلسه بعدی سیر مطالعاتی شهید آوینی هوران در هفته آینده به احتمال زیاد عصر روز پنج شنبه با حضور سردار صادقی فرمانده سپاه نینوای گلستان برگزار خواهد شد،

همچنین در این مراسم از 21 نویسنده خلاق گلستانی که دوره مبانی ادبیات داستانی هوران را در طرح فرصت برابر انجمن قلم کشور گذرانده اند، ضمن اهداء گواهینامه نویسندگی انجمن قلم کشور و انجمن نویسندگان گلستان از آنان تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

news

سلامکتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی گرگان افتتاح و به بهره برداري رسيد...http://www.goums.ac.ir/find.php?item=70.4779.21879.fa

0
0
پاسخ
1394-06-05 13:34

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.